Ardex introduserer ny global emballasjedesign

25. mars 2021

Tydeligere, mer ensartet, mer moderne: Ardex endrer emballasjedesign med umiddelbar virkning, og vil fremstå som den samme over hele verden i fremtiden. Det kjente fargevalget for de enkelte produktgruppene er det samme. Nå tar imidlertid fargene betydelig mer plass – og produktene har høyere gjenkjennelsesverdi. I tillegg har produsenten av byggekjemikalier forbedret merkingen slik at prosessorer raskt og enkelt kan finne produktet de ønsker.

Fargekoding blir enda tydeligere
De nye emballasjene blir «fullfarget», sammenlignet med de gamle, for å gjøre differensieringen enklere innenfor de ulike områdene i detaljhandelen. Merkefargen for flislim er fortsatt rosa, blått for malingsprodukter og rødt for gulvsparkelprodukter.

Motiver viser bruksområdet
Når det gjelder premiumprodukter og de nye gulvlimene, kommer passende motiver fra bruksområdet til sin rett, noe som gjør valget enda enklere. Dette konseptet blir veldig godt mottatt fordi det umiddelbart er klart hvor produktet kan brukes. Derfor vil de de mest populære premiumproduktene fra de respektive produktgruppene, også bli med motiver.

Nye emballasjer innføres gradvis
Bærekraft er veldig viktig for oss i Ardex. Derfor innføres de nye emballasjene gradvis, slik at vi unngår å måtte kaste fullt brukbar emballasje. For noen produkter vil overgangen derfor skje mye raskere enn andre. De første nye emballasjene er allerede tilgjengelig, og først ut er ARDEX B 16.